Απόψεις

Εκτύπωση

Απολογισμός Λιμενικού Ταμείου Κυκλάδων 2007

την .

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0
ΧειρότεροΚαλύτερο 

Πλεόνασμα Διαχείρισης

Κάθε χρόνο το προεδρείο του Λιμενικού Ταμείου Κυκλάδων (ΛΤΚ) δικαιολογείτε για τα περιορισμένα έργα που έχει υλοποιήσει, επικαλούμενο τους περιορισμένους πόρους του ΛΤΚ. Παρ' όλα αυτά, βλέπουμε ότι το ταμειακό πλεόνασμα του απολογισμού, είναι 50% των πραγματοποιηθέντων εξόδων.

Μια λεπτομερέστερη παρατήρηση των αριθμών αποκαλύπτει την τραγικότητα της διαχείρισης του ΛΤΚ από τη δημοτική πλειοψηφία.

Από το σύνολο των πραγματοποιηθέντων εξόδων ύψους 1,2 εκ. ευρώ, οι 700 χιλ. ευρώ αφορούν ανελαστικά τακτικά έξοδα προσωπικού και γενικών εξόδων. Μόλις τα υπόλοιπα 500 χιλ. ευρώ αφορούν πραγματοποιηθέντες επενδύσεις. Συμπέρασμα: οι επενδύσεις που έγιναν είναι λιγότερες από τις επενδύσεις που δεν έγιναν. Με άλλα λόγια κάνατε λιγότερες από τις μισές επενδύσεις που θα μπορούσατε να είχατε κάνει, γιατί είχατε τα χρήματα, όπως αποδεικνύει ο απολογισμός.

Κατά τη διαχρονική σύγκριση των οικονομικών μεγεθών, επαναλαμβάνεται το ίδιο ζοφερό σενάριο: Αύξηση του χρηματικού υπολοίπου κατά 50%. Τι κάνετε; Αποταμιεύετε χρήματα για κάποια μεγάλη επένδυση; Φοβάμαι πως όχι.

Όμως κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος. Τους δημότες δεν τους ενδιαφέρει το ύψος του απολογισμού του ΛΤΚ αλλά το αποτέλεσμα, η ποιότητα δηλαδή των παρεχομένων υπηρεσιών.

Κυκλοφοριακό

Ο τρόπος λειτουργίας της χερσαίας ζώνης του λιμένος είναι υπαίτιος για τα δεινά του κυκλοφοριακού στην Ερμούπολη.

Προβλήτα κρουαζιερόπλοιων

Ο συγκοινωνιολόγος κ. Καρεκλάς, είχε σχολιάσει με δόση ειρωνείας την επιλογή του ΛΤΚ να κατασκευάσει την προβλήτα κρουαζιερόπλοιων στην άκρη της πόλης. Τις επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό θα τις ζήσουμε όλοι μας.

Από τώρα βλέπω το Γολγοθά των οδηγών των λεωφορείων, που θα μεταφέρουν τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, για να κινηθούν ανάμεσα στην αυτοκινητοθάλασσα.

Ζώνη Περιπάτου

Θετική είναι η κίνηση του ΛΤΚ για τοποθέτηση μεταλλικών στοιχείων στην προκυμαία απέναντι από την Περιφέρεια.

Όμως, η κατάσταση από εκεί μέχρι και το νησάκι είναι απελπιστική: Τραπεζοκαθίσματα που αναπτύσσονται με την έγκριση ή την ανοχή του ΛΤΚ καθιστούν αδύνατη την κίνηση των πεζών. Αυτοκίνητα καταλαμβάνουν άναρχα τη χερσαία ζώνη μέχρι το χείλος της προβλήτας. Πως θα περπατούν οι ταξιδιώτες που θα κινούνται από και προς τα κρουαζιερόπλοια; Τα ίδια και χειρότερα συμβαίνουν στο πεζοδρόμιο απέναντι από το λιμάνι, από την Πυροσβεστική μέχρι το κτίριο της Περιφέρειας.

Τουαλέτες

Οι χημικές τουαλέτες στο λιμάνι παραμένουν σε αδράνεια. Μόνιμη δικαιολογία σας είναι το υψηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης. Συνδέστε επιτέλους τις υφιστάμενες τουαλέτες με το αποχετευτικό δίκτυο, για να λειτουργούν τα αποχωρητήρια του λιμένος συνεχώς, οικονομικά και απροβλημάτιστα.

Μαρίνα

Τα τελευταία χρόνια ακούμε τακτικά το προεδρείο του ΛΤΚ να ανακοινώνει με τυμπανοκρουσίες ότι σε λίγους μήνες η μαρίνα θα λειτουργεί. Μάταια όμως περιμένουμε ακόμα την έναρξη λειτουργίας της μαρίνας.

Οι εξελίξεις στη μεταβίβαση της έκτασης "Λαδόπουλου" ιδιοκτησίας του ΟΕΚ στο ΛΤΚ και όχι στην ΑΕ όπως επέμενε ο Δήμαρχος, αποτελεί δικαίωση για τις θέσεις της μείζονος μειοψηφίας.

Εντύπωση προκαλεί όχι μόνο σε εμένα αλλά και σε όποιον παρακολουθεί τις εξελίξεις, η αλλαγή στο τροπάριο του κ. Δημάρχου. Διαβάσαμε σε τοπική εφημερίδα ότι ο κ. Δήμαρχος δήλωσε ότι η έκταση "Λαδόπουλου" θα πρέπει να μεταβιβαστεί στην Κτηματική Υπηρεσία και όχι στο ΛΤΚ.

Εδώ ενώπιον του δημοτικού συμβουλίου, πριν ένα μήνα επιμένατε κ. Δήμαρχε να μεταβιβαστεί ο χώρος στον ιδιώτη που θα εκμεταλλευτεί τη μαρίνα, με το σκεπτικό ότι ο ιδιώτης δεν θα δεχτεί να οικοδομήσει σε ακίνητο ιδιοκτησίας του δημοσίου. Και για του λόγου μου το αληθές, κάθε καλόπιστος μπορεί να διαβάσει την απόφαση 28/2008 του Δημοτικού Συμβουλίου όπου κατά πλειοψηφία αποφασίστηκε τη μεταβίβαση της έκτασης στην Ανώνυμη Εταιρία Μαρίνες Σύρου ΑΕ, και μόνο μετά από πιέσεις τις μειοψηφίας προστέθηκε το κείμενο «να εξεταστεί επικουρικά η μεταβίβαση της έκτασης στο ΛΤΚ».

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση