Απόψεις

Εκτύπωση

Νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

την .

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0
ΧειρότεροΚαλύτερο 

Συμμετοχή δημοτών

Ιδιαίτερα θετική είναι η παρουσία του κόσμου στη συζήτηση του κυκλοφοριακού. Η συμμετοχή του κοινού στις συζητήσεις κάθε φορέα εξουσίας, εξασφαλίζει τον έλεγχο των αποφάσεων και την απαιτούμενη κοινωνική συναίνεση.

Το κυκλοφοριακό αναδυκνείεται στο μεγαλύτερο πρόβλημα της πόλης, το οποίο η δημοτική αρχή έχει αποτύχει να ρυθμίσει.

Αποσπασματική εφαρμογή της μελέτης

Η μελέτη του συγκοινωνιολόγου κ. Καρεκλά αποτελεί την πρόταση του ειδικού. Δεν είμαι εγώ αυτός που θα απορρίψω στο σύνολό της μία μελέτη που έγινε από ένα οργανωμένο γραφείο συγκοινωνιολόγων.

Το πρόβλημα δεν είναι η μελέτη «Καρεκλά» αλλά η επιλογή της δημοτικής αρχής να εφαρμόσει αποσπασματικά τις προτάσεις της μελέτης. Είναι λογικό να εφαρμοστεί η μελέτη σταδιακά. Όμως είναι παράλογη η εμμονή της δημοτικής αρχής να αρχίσει από το τέλος της μελέτης ιεραρχόντας ανάστροφα τα προτεινόμενα μέτρα.

Ο συγκοινωνιολόγος πρότεινε την άμεση εφαρμογή μιας σειράς μέτρων, όπως:

  • η πεζοδρόμηση της οδού Πρωτοπαπαδάκη,
  • η αμφίδρομη λειτουργία στο τμήμα της Ακτής Π. Ράλλη, από την οδό Ελ. Βενιζέλου έως την πλατεία Κανάρη (στην είσοδο του χώρου στάθμευσης στο ‘Νησάκι’),
  • η κατά το δυνατό μονοδρόμηση του συνόλου του τοπικού οδικού δικτύου (όπως παρουσιάζεται στα αντίστοιχα σχέδια),
  • η μονοδρόμηση τμήματος της οδού Αθαν. Διάκου,
  • η διάνοιξη του οδικού τμήματος Καποδιστρίου (προέκτασης της οδού Αθαν. Διάκου) προς οδό Βολταίρου στην περιοχή του Βροντάδου,
  • η διαμόρφωση ολόκληρης της παραλιακής ζώνης συμπεριλαμβανομένων και των δύο κυκλικών κόμβων, καθώς και η αναδιαμόρφωση του βόρειου χώρου του λιμανιού (χρήση ως χώρος στάθμευσης και στάσης Λεωφορείων, ‘Kiss and Ride’, πιάτσα ΤΑΧΙ, ελεγχόμενη στάθμευση),
  • η αναδιαμόρφωση της κυκλικής πλατείας ‘Ηρώων Πολυτεχνείου’,
  • η μετακίνηση της ‘πιάτσας’ ΤΑΞΙ νοτιότερα στην Ακτή Π. Ράλλη,
  • η μετατροπή του χώρου ελεύθερης στάθμευσης στο ‘Νησάκι’ σε ελεγχόμενη και
  • τέλος η αναδιαμόρφωση και πύκνωση των δρομολογίων δημοτικής συγκοινωνίας.

Ειδικότερα, ο συγκοινωνιολόγος πρότεινε την υλοποίηση μιας σειράς έργων υποδομής, όπως την αναδιαμόρφωση της πλατείας Ηρώων, αναδιαμόρφωση της κυκλοφορίας στο βόρειο χώρο του λιμανιού (χώρος πρόσδεσης του επιβατικών πλοίων και αφετηρία των λεωφορείων ΚΤΕΛ), διάνοιξη οδών, πύκνωση δρομολογίων mini bus.

Στην προτεινόμενη κυκλοφοριακή ρύθμιση δεν υπάρχει καμία αναφορά στις παραπάνω ρυθμίσεις. Οι δικαιολογίες ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη του λιμανιού από το Λιμενικό Ταμείο ή ότι απαιτούνται χρονοβόρες εγκρίσεις είναι αστείες.

Δεν αναλάβατε χθες τη διακυβέρνηση της πόλης. Χρόνια ολόκληρα δεν έχετε καταφέρει να λύσετε το κυκλοφοριακό. Δεν δικαιούστε να επικαλείστε τέτοιες δικαιολογίες. Αυτή η πόλη δεν θα σας δώσει άλλο χρόνο γιατί αποτύχατε οικτρά στην ρύθμιση του κυκλοφοριακού.

Ελεγχόμενη στάθμευση στο Νησάκι

Συμμερίζομαι το σκεπτικό του συγκοινωνιολόγου ότι είναι προβληματική η θέση του χώρου στάθμευσης στο Νησάκι, στην άκρη της πόλης. Και βέβαια πρέπει να δοθούν κίνητρα στους οδηγούς να επιλέξουν χώρους στάθμευσης εκτός του κέντρου της πόλης.

Όμως οι αγαθές προθέσεις δεν αποτελούν άλλοθι για την άμεση εφαρμογή ελεγχόμενης στάθμευσης στο Νησάκι με κόστος 1 € και 20 λεπτά.

Εφαρμόζοντας άμεσα την ελεγχόμενη στάθμευση στο Νησάκι, θα θέσετε την πόλη σε μία άνευ προηγουμένου δοκιμασία, για την οποία δεν έχετε προετοιμαστεί. Θα αποτελέσει ένα τρομερό σοκ για κατοίκους και επισκέπτες.

Ο κόσμος ήδη διαμαρτύρεται. Τρεις από τις εννέα ενστάσεις στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αφορούν αυτό το μέτρο.

Σύμφωνα με τη μελέτη, προβλέπεται μείωση των θέσεων στο Νησάκι από 500-700 ελεύθερες σε 225 ελεγχόμενες. Απαντήστε μου, μπορούν τα mini bus σε ώρα αιχμής (7:30 – 8:00), με τα σημερινά δρομολόγια, να μεταφέρουν 300 άτομα (υπαλλήλους και επαγγελματίες), κατ’ ελάχιστο, στο κέντρο της πόλης;

Ο συγκοινωνιολόγος έχει προτείνει την πύκνωση δρομολογίων mini bus. Που βρίσκεται η πύκνωση των δρομολογίων στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις;

Έστω, ότι τα mini bus θα μπορέσουν να μεταφέρουν αυτά τα άτομα. Που θα σταθμεύσουν τα 300-500 αυτοκίνητα όταν δεν έχετε φροντίσει ακόμα για την ύπαρξη επαρκών χώρων ελεύθερης στάθμευσης έξω από την πόλη; Ο χώρος στάθμευσης στο κλειστό γυμναστήριο διαθέτει 80 θέσεις οι οποίες είναι σχεδόν όλες κατειλημμένες. Ο χώρος στάθμευσης στο κολυμβητήριο διαθέτει 160 θέσεις, σχεδόν όλες ελεύθερες αλλά ανεπαρκείς.

Δείξτε μου τις 300-500 θέσεις εκτός κέντρου και θα συμφωνήσω με την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης στο Νησάκι. Εσείς εμμένετε στο να ταλαιπωρήσετε αφάνταστα κατοίκους και επισκέπτες έχοντας αποτύχει να δημιουργήσετε επαρκείς χώρους στάθμευσης στην είσοδο της πόλης.

Ο συγκοινωνιολόγος είχε προτείνει την επιβολή ελεγχόμενης στάθμευσης στο Νησάκι με κόστος αυξημένο κατά 33%. Η δημοτική αρχή επιβάλει κόστος αυξημένο κατά 100%. Πως μπορείτε να πείσετε τον κόσμο ότι αυτό δεν γίνεται για εισπρακτικούς λόγους;

Μονοδρόμηση οδού Αθ. Διάκου

Ο κ. Καρεκλάς πρότεινε τη μονοδρόμηση της Αθ. Διάκου. Ως μειοψηφία είχαμε επίσης προτείνει αυτή τη μονοδρόμηση.

Ξεχάσατε ότι ο κ. Καρεκλάς είχε επίσης προτείνει τη διάνοιξη οδού που θα συνδέει την οδό Αθαν. Διάκου με την οδό Καποδιστρίου, περιμετρικά των ‘Φρερ’. Μόνο έτσι θα είναι δυνατή η δεξιόστροφη κίνηση περιμετρικά, χωρίς ταλαιπωρία των κατοίκων.

Σε αυτές τις επιλογές σας αναφέρομαι όταν μιλάω για αποσπασματική εφαρμογή της μελέτης.

Αντιδημοκρατικές διαδικασίες

Ο κ. Δήμαρχος αναφέρθηκε στο διάλογο που προηγήθηκε. Σε ποιο διάλογο αναφέρεστε; Στον προσχηματικό διάλογο;

Ο κ. Δήμαρχος άφησε μομφές στους φορείς για περιορισμένη συμμετοχή στην αρχική διαβούλευση! Όταν ρώτησα τον κ. Καρεκλά ποιες προτάσεις των φορέων από τη διαβούλευση εντάχθηκαν στη μελέτη, έλαβα την απάντηση ότι καμία δεν έγινε δεκτή.

Η δημαρχιακή επιτροπή, απέρριψε όλες τις ενστάσεις κατά πλειοψηφία, απαντώντας στους αιτούντες ότι οι ενστάσεις ήταν εκπρόθεσμες! Κι όμως, όλες οι ενστάσεις υποβλήθηκαν εμπρόθεσμα, κατά τη διάρκεια της ανάρτησης του σχεδίου του κανονισμού κυκλοφορίας.

Αναρωτιέμαι πως θα εφαρμόσετε μία κανονιστική διάταξη που δεν έχει την απαιτούμενη κοινωνική συναίνεση; Με έντονη αστυνόμευση; Ακόμα και ήταν εφικτή η αστυνόμευση, δεν θα είναι επιθυμητή γιατί θα σήμαινε λιγότερη δημοκρατία και ελευθερία στην πόλη.

Σήμερα η ύστατη ευκαιρία όλων μας για εφαρμογή των μέτρων με ευρεία κοινωνική συναίνεση.

Το στίγμα δόθηκε από τον κ. Κοή και τον κ. Καρακατσάνη. Αποδεχτείτε την ουσιαστική εξέταση των αιτημάτων των πολιτών και αναθέσετε σήμερα την εκπόνηση της σχετικής συμπληρωματικής μελέτης από την Τεχνική Υπηρεσία, με σύντομο χρονοδιάγραμμα. Το μόνο που χρειάζεται είναι πολιτική βούληση. Αρκεί να αποσύρετε τον εισηγούμενο κανονισμό ρύθμισης κυκλοφορίας, και να τον επιστρέψετε στη δημαρχιακή επιτροπή μέχρι να εκπονηθεί η μελέτη από την Τεχνική Υπηρεσία. Αυτή είναι η καλύτερη και ταχύτερη λύση, έτσι ώστε πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου να υλοποιηθούν οι πρώτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με ταυτόχρονη εξέλιξη των έργων υποδομής.

Νέες πεζοδρομήσεις

Σε κάθε συζήτηση που κάνουμε για το κυκλοφοριακό, διαπιστώνω διεύρυνση του αριθμού των δημοτών που ζητούν πεζοδρομήσεις.

Αφού επιβεβαιώσει η απαιτούμενη μελέτη τη δυνατότητα για πεζοδρόμηση της οδού Θυμ. Σπερχειού και τμήματος της Σταμ. Πρωίου, και εφαρμοστεί το μέτρο, διαισθάνομαι ότι θα εμφανιστούν και άλλοι επιχειρηματίες που θα ζητούν νέες πεζοδρομήσεις.

Εκείνη τη στιγμή θα έχει ωριμάσει η πρόταση για πεζοδρόμηση όλου του κέντρου και θα έχει επέλθει η απαιτούμενη κοινωνική συναίνεση. Είναι προφανές ότι η πρόταση του κ. Ρώτα και της ομάδας πολιτών θα μας δείξει το δρόμο προς το μέλλον.

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση