Απόψεις

Εκτύπωση

Εγκρίθηκαν, κατά πλειοψηφία, οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

την .

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0
ΧειρότεροΚαλύτερο 

Μετά από δεκάδες τροποποιήσεις στην αρχική μελέτη Καρεκλά, φτάσαμε στην ψήφιση, κατά πλειοψηφία, των τελικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

Αν και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είχαν εγκριθεί από τη δημαρχιακή επιτροπή, κατά πλειοψηφία, το Μάρτιο 2009, η δημοτική αρχή καθυστέρησε 5 ολόκληρους μήνες, να εξετάσει τις ενστάσεις και να εισάγει το θέμα προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο.

Κατά την αξιολόγηση των ενστάσεων από τη δημαρχιακή επιτροπή, αποκρύφθηκαν δύο από τις τέσσερεις ενστάσεις.

Όπως προκύπτει από το πρακτικό της επιτροπής, δεν παρουσιάστηκε ούτε συζητήθηκε η πρόταση του κ. Τζίνη, εκπρόσωπου της Ερμού-πόλης, για πεζοδρόμηση της παραλίας. Μία ακόμα ένσταση που είχε κατατεθεί εμπρόθεσμα, δεν συζητήθηκε στη δημαρχιακή επιτροπή, ούτε και εισήχθη προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο. Αναφέρομαι στην ένσταση της Καθολικής Επισκοπής για τη μετατροπή της οδού Καλομενοπούλου σε αδιέξοδη οδό, κατάλληλη μόνο για διέλευση μοτοποδηλάτων.

Αναρωτιέμαι, η δημοτική αρχή δεν έφερε για συζήτηση αυτές τις ενστάσεις στη Δημαρχιακή από ανικανότητα ή μήπως από σκοπιμότητα για να στήσει μια διάτρητη απόφαση που θα καταρρεύσει σαν χάρτινος πύργος στην πρώτη προσφυγή;

Η τεχνική έκθεση της υπηρεσίας

Στην τεχνική έκθεση τροποποίησης της κυκλοφοριακής μελέτης, η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ερμούπολης διατυπώνει, προς τιμή της, μεγάλες αλήθειες για το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Σε αυτό το σημείο αξίζουν συγχαρητήρια στα στελέχη της Τεχνικής Υπηρεσίας. Οι περισσότερες από τις προτάσεις της Τεχνικής Υπηρεσίας αποτελούσαν μέρος του προγράμματος και των προτάσεων της δημοτικής μειοψηφίας:

  1. Το πλήθος των παράτυπων καρτών στάθμευσης αποτελεί έναν από τους λόγους αποτυχίας του σημερινού συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης. Σχεδόν οι μισές "μονίμων κατοίκων" είναι παράτυπες. Κατ' επανάληψη ο επικεφαλής της δημοτικής μειοψηφίας κ. Μάκης Δαδάος έχει καυτηριάσει τη ρουσφετολογική χορήγηση πολυάριθμων καρτών στάθμευσης "μονίμων κατοίκων".
  2. Η τακτική της δημοτικής αρχής, τα τελευταία 20 χρόνια, να λειτουργεί το μεγαλύτερο χώρο στάθμευσης της πόλης στο Νησάκι, είναι μία από τις κύριες αιτίες του κυκλοφοριακού προβλήματος.
  3. Απόλυτη και άμεση προτεραιότητα όλων μας θα πρέπει να είναι η εξεύρεση νέων χώρων στάθμευσης (~200 θέσεις) κοντά στην κεντρική περιοχή, για την υποκατάσταση του πάρκινγκ στο Νησάκι. Η εξεύρεση νέων χώρων στάθμευσης αποτελούσε ανέκαθεν πρότασή μας, από την εποχή που αφθονούσαν τα διαθέσιμα οικόπεδα.
  4. Η θέση του επιβατικού λιμανιού στην καρδιά της πόλης είναι η δεύτερη αιτία του προβλήματος. Η προβληματική θέση του επιβατικού λιμανιού και του πάρκινγκ στο Νησάκι είχαν υπογραμμιστεί από τον υποφαινόμενο κατά τη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο της πρότασης για το κλείσιμο του κέντρο
  5. Δεν είναι δυνατή η εφαρμογή των προτεινόμενων πεζοδρομήσεων προτού αγοραστούν και δρομολογηθούν τρία (3) επιπλέον mini bus στη γραμμή Δόξα - Κολυμβητήριο. Η έλλειψη επαρκών mini bus περιλαμβανόταν στο αιτιολογικό με το οποίο η δημοτική μειοψηφία είχε απορρίψει, προσωρινά, το αίτημα πολιτών για "κλείσιμο του κέντρου".

Θεωρώ κατάντια για το Δήμο μας να οδηγούμαστε σε κυκλοφοριακά αδιέξοδα, για να πραγματοποιηθούν δύο επιπλέον πεζοδρομήσεις, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Προβλήματα που έπρεπε να είχαν προβλεφθεί και αντιμετωπιστεί πριν από χρόνια, ταλανίζουν σήμερα κατοίκους και επισκέπτες και αποτελούν τροχοπέδη στη βελτίωση της ποιότητας ζωής και στην ανάδειξη του εμπορικού κέντρου της πόλης.

Ανεπάρκεια χώρων ελεύθερης στάθμευσης

Τα προβλήματα στάθμευσης που προκύπτουν από τις προτεινόμενες ρυθμίσεις είναι δύο:

1. Τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα που εισέρχονται σήμερα στην πόλη, πλέον δεν θα δικαιούνται χώρο ελεύθερης στάθμευσης, πουθενά! Μόλις 4 στα 10 αυτοκίνητα θα μπορούν να σταθμεύσουν ελεύθερα, μακριά από το κέντρο, δίπλα στο Κολυμβητήριο. Τα υπόλοιπα αυτοκίνητα θα κληθούν να καταβάλλουν 1,20 € για να σταθμεύσουν στο Νησάκι ή στο τριώροφο πάρκινγκ στο ΙΚΑ. Το πρόβλημα είναι περισσότερο έντονο αν αναλογιστούμε ότι οι περισσότεροι από αυτούς που θα κληθούν να καταβάλουν τέλος στάθμευσης είναι εργαζόμενοι σε υπηρεσίες και επιχειρήσεις του κέντρου.

2. Τα αυτοκίνητα που μετακινούνται από γειτονιές της πόλης προς το κέντρο δεν θα πρέπει να σταθμεύουν πουθενά! Αυτό ακριβώς προτείνεται στην Τεχνική Έκθεση.

Ανεπάρκεια mini bus

Η μετακίνηση όσων επιλέξουν, ορθώς, να σταθμεύσουν εκτός πόλης, προβλέπεται να γίνει με τα mini bus. Ακόμα και αν αγοραστεί το ένα mini bus που έχει προτείνει ο συγκοινωνιολόγος κ. Καρεκλάς, μόνο το 70% των επιβατών σε ώρα αιχμής θα εξυπηρετείται. Αυτό διαπιστώνεται στην Τεχνική Έκθεση.

Μόνο αν αγοραστούν άλλα δύο mini bus (σύνολο 6 μαζί με τα 3 που λειτουργούν σήμερα) "θα είναι δυνατή η μετακίνηση ενός σημαντικού ποσοστού των επιβατών της πρωινής αιχμής".

Μεταφορά του προβλήματος

Σύμφωνα με την έκθεση, για να καταστεί εφικτή η στάθμευση των κατοίκων, μετά τις πεζοδρομήσεις, μεθοδεύεται ένα ιδιότυπο "κλείσιμο του κέντρου". Προτείνεται η απαγόρευση στάθμευσης επισκεπτών (μη κατοίκων) σε όλη την έκταση της περιοχής ελεγχόμενης στάθμευσης, έτσι ώστε να εξασφαλιστούν επαρκείς ελεύθερες θέσεις για τους μονίμους κατοίκους.

Εάν εφαρμοστούν οι προτεινόμενες ρυθμίσεις, είναι περισσότερο από προφανές ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα θα μεταφερθεί έξω από το κέντρο, στην οδό Ν. Μανδηλαρα και στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, όπου δεν υπάρχει καμία μέριμνα για πρόληψη αυτού του προβλήματος.

Η δική μας πρόταση

Η δημοτική αρχή, μην έχοντας τι να απαντήσει στην κριτική της μειοψηφίας, απαντάει με την ερώτηση «Ποια είναι η δικής μας πρόταση;».

Η πρότασή μας αφορά τη στρατηγική που έπρεπε να είχε ακολουθηθεί πριν από 15 χρόνια. Αυτό ακριβώς είπε και ο κ. Ευρυπιώτης κατά τη συζήτηση του αιτήματος ομάδας πολιτών για ολιγόωρο κλείσιμο της παραλίας. Έχουν περάσει 15 χαμένα χρόνια.

Δέκα χρόνια πριν, θα σχεδιάζαμε τη μετακίνηση του επιβατικού λιμανιού πέρα από το Νεώριο. Σήμερα, αυτό το έργο θα ήταν υπό ολοκλήρωση και θα ανακούφιζε κυκλοφοριακά το κέντρο της πόλης. Ο χώρος στο νησάκι, μπροστά στο τελωνείο θα διαμορφωνόταν σε πάρκο, ποδηλατόδρομο, χώρο περιπάτου. Το σημερινό λιμάνι θα μπορούσε να μετατραπεί στη συνέχεια σε υπόγειο χώρο στάθμευσης, κατά το υπόδειγμα του υπόγειου πάρκινγκ του ΟΛΠ.

Δύο χρόνια πριν θα εντάσσαμε σε χρηματοδότηση μέσω ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) την ανέγερση διοικητηρίου σε χώρο του στρατοπέδου για την εγκατάσταση όλων των δημοσίων υπηρεσιών που σήμερα στεγάζονται στο ιστορικό κέντρο. Ήδη άλλοι δήμοι και νομαρχίες έχουν ξεκινήσει τη κατασκευή διοικητηρίων στις πόλεις τους με ΣΔΙΤ.

Όταν λέω ότι δεν έχετε κάνει τίποτα, κάποιοι σχολιάζουν ότι μηδενίζω το έργο σας. Κύριε Δήμαρχε, σε μια ανταγωνιστική κοινωνία, κρινόμαστε από το αποτέλεσμα και όχι από την προσπάθεια ή την καλή σας θέληση. Λοιπόν ναι, το αποτέλεσμα των προσπαθειών σας για την επίλυση του κυκλοφοριακού είναι μηδενικό. Βγείτε στους δρόμους και δείτε τα οικτρά αποτελέσματα των χειρισμών σας.

Η θέση του επιβατικού λιμανιού, η έλλειψη διοικητηρίου για την εγκατάσταση των δημοσίων υπηρεσιών εκτός κέντρου, η ανεύρεση χώρων στάθμευσης προτού εμφανιστεί επιτακτική η ανάγκη τους, είναι ζητήματα με τα οποία θα έπρεπε να είχε ασχοληθεί η δημοτική αρχή, 15 χρόνια πριν. Κανένας συγκοινωνιολόγος δεν πρόκειται να κάνει τέτοιες προτάσεις, γιατί δεν αποτελούν αρμοδιότητά του. Αυτές οι προτάσεις απαιτούν πολιτικό όραμα το οποίο η δημοτική αρχή έχει δείξει ότι στερείτε.

Σύμφωνα με τα προ διετίας λεγόμενα του κ. Καρεκλά, οι ρυθμίσεις θα βελτίωναν την κατάσταση σε ποσοστό 20%. Σύμφωνα με όσα έχει πει η τεχνική υπηρεσία, κάθε χρόνο το πρόβλημα επιδεινώνεται κατά 5%. Έχουν ήδη περάσει δύο χρόνια, άρα η βελτίωση που προσδοκούμε είναι 10%, στην καλύτερη περίπτωση. Αφήνω τα σχόλια σε εσάς.

Δεν θα καταστούμε συνένοχοι της ολιγωρίας της δημοτικής πλειοψηφίας, ψηφίζοντας τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αν και περιέχουν σωστά στοιχεία, δεν θα δώσουν λύση στο πρόβλημα.

Πεζοδρομήσεις και κοινωνική συνοχή

Οι προτεινόμενες πεζοδρομήσεις έχουν διχάσει την τοπική κοινωνία. Βασικό μέλημα μιας δημοτικής αρχής πρέπει να είναι η διατήρηση της κοινωνικής ειρήνης και συνοχής. Ως άνθρωπος της σύνθεσης και της συναίνεσης, αναζητώ τη μέση λύση. Κατά τη συζήτηση του θέματος στη δημαρχιακή επιτροπή και στο δημοτικό συμβούλιο, πρότεινα ως κοινά αποδεκτή λύση την ελεγχόμενη πρόσβαση οχημάτων των κατοίκων των πεζοδρομημένων οδών στους πεζοδρόμους, χωρίς δικαίωμα στάθμευσης. Η πρόσβαση των επαγγελματικών οχημάτων προβλέπεται από τη μελέτη, αλλά θα απαιτηθεί η διεύρυνση του ωραρίου πρόσβασης μετά από διαβούλευση. Αν επιλεγεί ο δρόμος της σύγκρουσης, θα πέσουν βροχή οι προσφυγές που θα μεταθέσουν στο μακρινό μέλλον οποιοδήποτε περιθώριο βελτίωσης. Ίσως αυτό να θέλει ο κ. δήμαρχος.

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση