Εκτύπωση

Αγροτική Στρατηγική στο Ν.Αιγαίο

την .

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0
ΧειρότεροΚαλύτερο 

Στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου της 3ης Μαρτίου 2011, στη Ρόδο, ο  περιφερειακός σύμβουλος Γιώργος Παπαμανώλης τοποθετήθηκε, μεταξύ άλλων, στο θέμα «Νέα στρατηγική ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα».

Σχολιάζοντας την εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη κ. Παμπάκα Σωτήρη, ο κ. Παπαμανώλης παρατήρησε ότι από την πρόταση της πλειοψηφίας απουσιάζει οποιοσδήποτε σχεδιασμός για τη βελτίωση της διαδικασίας διάθεσης των ποιοτικών αγροτικών προϊόντων της Περιφέρειάς μας.Η σύνδεση του τριτογενούς τομέα με τον πρωτογενή υπάρχει στην εισήγηση του κ. αντιπεριφερειάρχη μόνο ως στόχος, κενός περιεχομένου και μέτρων για την επίτευξή του.

"Τι να κάνουμε την τυποποίηση ή την μεταποίηση των προϊόντων μας, αν στο τέλος δεν μπορέσουν οι παραγωγοί μας να διαθέσουν αυτά τα προϊόντα στους καταναλωτές; Ιδιαίτερα σήμερα που η εγχώρια ζήτηση συρρικνώνεται σε ποσοστό 10% μετά την άνευ προηγουμένου περικοπή των εισοδημάτων μας, δεν είναι ρεαλιστική καμία νέα στρατηγική η οποία δεν θα μεριμνά για τη στοχευμένη διάθεση των προϊόντων.

Σύνδεση πρωτογενούς και τριτογενούς τομέα

Η σύνδεση πρωτογενούς τομέα με τον τριτογενή δεν  αρκεί να γίνει με τον αυτονόητο τρόπο, δηλαδή την καθετοποίηση της διαδικασίας από την παραγωγή στην τυποποίηση και τη διάθεση, αλλά με μία διαφορετική, παράλληλη σύνδεση.

Τι θέλω να πω… Η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου είναι ο πρώτος τουριστικός προορισμός της χώρας μας. Ο τουρίστας – πελάτης του τριτογενούς τομέα πρέπει να καταστεί καταναλωτής των αγρο-κτηνοτροφικών προϊόντων που παράγει ο τόπος μας. Το καλάθι των προϊόντων πρέπει να μπει συστηματικά στα ξενοδοχεία της περιφέρειας. Για να το πετύχουμε, μπορούμε να δώσουμε κίνητρα στις ξενοδοχειακές μονάδες να εντάξουν τα τοπικά προϊόντα στα πρωινά τους. Αυτό πρέπει να γίνει οργανωμένα με τη σχεδίαση συνταγών οι οποίες θα οδηγήσουν στην παρουσίαση «πρωινών με Ονομασία Προέλευσης».

Αντίστοιχα μέτρα πρέπει να εφαρμοστούν για την απορρόφηση των τοπικών προϊόντων από όλες τις επιχειρήσεις  εστίασης της περιφέρειας.

Τα Επιμελητήρια Κυκλάδων  και Δωδεκανήσου έχουν κάνει ένα πρώτο βήμα σε αυτή την κατεύθυνση με τη δράση Aegean Cuisine (σχετικά: www.aegeancuisine.gr )

Εξαγωγικό Marketing

Παραμένοντας στο θέμα της διάθεσης των αγροτικών προϊόντων, παρατηρώ ότι στην εισήγηση της πλειοψηφίας απουσιάζει η λέξη «εξαγωγές». Απουσιάζει πλήρως ένα σχέδιο marketing για τα αγροκτηνοτροφικά προϊόντα της περιφέρειας. Όποιος έχει την ελάχιστη γνώση από την αγορά, μπορεί να μας διαβεβαιώσει ότι δεν αρκεί να έχεις το καλύτερο προϊόν. Για να διαθέσεις το προϊόν πρέπει να σχεδιάσεις το λεγόμενο Marketing Mix, το οποίο περιλαμβάνει, εκτός από το ίδιο προϊόν, την τιμή, το σχέδιο προώθησης και την επιλογή των σημείων πώλησης.

Όπως ακριβώς ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού προβάλει τη χώρα μας ως τουριστικό προορισμό, όπως η περιφέρειά μας οργανώνει την παρουσία των νησιών μας σε τουριστικές εκθέσεις, έτσι πρέπει να προβάλουμε τα προϊόντα μας διεθνώς – ειδικά τα προϊόντα Ονομασίας Προέλευσης."

Η προώθηση των αγροκτηνοτροφικών προϊόντων της περιφέρειάς μας δεν εξαντλείται στο σημείο αυτό. Πιστεύω όμως ότι κατέστησα σαφές ότι η στρατηγική ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα θα είναι ελλιπής αν δεν περιλαμβάνει συγκεκριμένες δράσεις για την προώθηση των προϊόντων με σύγχρονες τεχνικές marketing.

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση