Εκτύπωση

Συναυλία Δημοτικής Μουσικής

την .

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0
ΧειρότεροΚαλύτερο 

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 30 Ιουλίου η συναυλία της Δημοτικής Μουσικής του Δήμου Ερμούπολης.
Οι υπαίθριοι χώροι του θεάτρου "Ευανθία Καΐρη" αποδείχθηκαν ιδιαίτερα φιλόξενοι. Οι ψηλοί πέτρινοι τοίχοι γύρω από την πλατεία και τη σκηνή του θεάτρου προστάτευαν αποτελεσματικά από τον δυνατό αέρα που θα δυσκόλευε οποιαδήποτε άλλη υπαίθρια εκδήλωση.

Ο κόσμος είχε αρχίσει από νωρίς να γεμίζει την πλατεία και το φουαγιέ του μικρού θεάτρου. Λίγο μετά τις 20:30, με το θέατρο γεμάτο, ξεκίνησε η συναυλία με ένα ορχηστρικό κομμάτι του Andrew Lloyd Webber από την όπερα "Το Φάντασμα της Όπερας". Ακολούθησαν στη συνέχεια μερικά από τα καλύτερα ελληνικά τραγούδια των τελευταίων πενήντα χρόνων.

Οι τρεις μαέστροι Labarche Alice, Μάρης Αποστόλης και Χαρκοφτάκη Εβελίνα εναλλάσσονταν στο podium ανάλογα με τις ανάγκες του προγράμματος. Ενδεικτικό της άοκνης προσπάθειάς τους για το καλύτερο δυνατό μουσικό αποτέλεσμα ήταν το γεγονός ότι όταν δεν διεύθυναν την ορχήστρα, γίνονταν οι ίδιοι μέλος της ορχήστρας. Έτσι ακούσαμε τη Labarche Alice στο κλαρινέτο, το Μάρη Αποστόλη στο σαξόφωνο και τη Χαρκοφτάκη Εβελίνα στο πιάνο και στο κλαρινέτο.

Οι φωνές των Χρυσούλα Κεχαγιόγλου, Αντώνη Κονσολάκη, Λίνα Παπαεμμανουήλ και Νικολέτα Σταματούκου έδεσαν αρμονικά με τις μελωδίες της καλοκουρδισμένης μπάντας του Δήμου. Βεβαίως είχαμε ξανακούσει τη ζεστή φωνή της Χρυσούλας όπως επίσης και τη φωνή της Νικολέτας Σταματούκου. Η αποκάλυψη ήρθε με το άκουσμα της φωνής της Λίνας Παπαεμμανουήλ. Η μόλις είκοσι δύο ετών Λίνα με τη μελωδική και ταυτόχρονα μεστή φωνή της ερμήνευσε δύο τραγούδια με ξεχωριστό τρόπο, εκφραστικό και συνάμα απέριττο. Η ερμηνεία της στο "Θεός αν είναι", που έχουμε συνηθίσει να ακούμε από τη φωνής της Άλκηστις Πρωτοψάλτη, ήταν ιδιαίτερη και μοναδική με ένα δικό της στυλ, χωρίς καμία τάση για αντιγραφή ή μίμηση.

Η μπάντα του Δήμου απογειώθηκε στο ορχηστρικό Koustino Oro του Goran Bergovic. Ήταν ένα εντυπωσιακό άκουσμα, είκοσι επτά καλλιτέχνες επί σκηνής με ισάριθμα μουσικά όργανα, όλοι μαζί συντονισμένοι να ερμηνεύουν τη μελωδία του Γιουγκοσλάβου μουσικού.Το Koustino Oro είναι ένα κομμάτι που αναδεικνύει ιδαίτερα τους ήχους των χάλκινων πνευστών. Το σόλο της τρομπέτας του Φώτη Τσαντήλα απέδειξε της δυνατότητές του ως τρομπετίστα αλλά και ως εκπαιδευτή της μπάντας στα χάλκινα πνευστά.

Για τη σωστή ενορχήστρωση των τραγουδιών συνεργάστηκαν άριστα με τη μπάντα του Δήμου οι Συριανοί μουσικοί Απέργης Νίκος στο ακκορντεόν, ο Λουδάρος Γιώργος με την κιθάρα του, ο Ρούσσος Νίκος και η Χρυσουλάκη Ρένια στο πιάνο και Σοφοκλής Κοσκινάς στο φλάουτο.

Άξια σχολιασμού ήταν και η επιλογή των τραγουδιών. Με εξαίρεση δύο ορχηστρικά ξένων συνθετών, τα υπόλοιπα κομμάτια συνέθεταν ένα ψηφιδωτό με τα καλύτερα ίσως τραγούδια από τη νεώτερη ιστορία του ελληνικού τραγουδιού. Το χρονικό εύρος των τραγουδιών, κάλυπτε τουλάχιστον τα τελευταία πενήντα χρόνια. Η αναφορά και μόνο των τίτλων των τραγουδιών θα αρκούσε για να γίνει αντιληπτό το ειδικό τους βάρος. Το πρώτο τραγούδι που ακούστηκε, το "Χάρτινο το Φεγγαράκι", ίσως το πιο διάσημο τραγούδι τόσο του Νίκου Γκάτσου όσο του Μάνου Χατζηδάκη, είχε κυκλοφορήσει σε δίσκο το 1958 με τη φωνή της Μελίνας Μερκούρη. Τι να πει κανείς για το "Never on Sunday" που μας τραγούδησε η Νικολέττα Σταματούκου ή όπως είναι περισσότερο γνωστό "Τα Παιδιά του Πειραιά", το τραγούδι του Μάνου Χατζηδάκη από την ομώνυμη ταινία που με την ερμηνεία της Μελίνας Μερκούρη κέρδισε το 1960 το Oscar Καλύτερου Τραγουδιού. Το 1961, ο Μ. Θεοδωράκης, ακόμα στο Παρίσι, είχε γράψει το τραγούδι "Απαγωγή" και είχε τιμηθεί με το Α΄ βραβείο του 3ου Φεστιβάλ Ελαφρού Τραγουδιού, με την ερμηνεία της Μαίρης Λίντα. Με αυτό το τραγούδι έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο τη συναυλία της Δημοτικής Μουσικής η Χρυσούλα Κεχαγιόγλου.

Και σήμερα γράφονται καλά τραγούδια. Όμως μετά από τόσα χρόνια, έχουν αλλοιωθεί οι έννοιες. Λαϊκό τραγούδι δεν εννοούμε πλέον αυτό που εκφράζει το λαό αλλά το σκυλάδικο. Το παντοδύναμο star system έχει επιλέξει να προωθεί τραγούδια εφήμερα, άφωνες καλλίγραμμες αοιδούς, συνθέτες και στιχουργούς με καλές διασυνδέσεις. Εδώ βρίσκεται κρυμμένη η αξία της Δημοτικής Μουσικής του δήμου μας. Μια αξία που δε μετριέται με το σολφέζ και το μουσικό μέτρο. Η Δημοτική Μουσική κρατά σε επαφή τους νέους με την τέχνη, με την μουσική ιστορία του λαού μας, με τα παραδοσιακά μουσικά όργανα και τις αυθεντικές μελωδίες. Οι νέοι μαθαίνουν ότι εκτός από το Φοίβο και τη Ναταλία Γερμανού υπάρχει ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Μάνος Χατζηδάκης, ο Νίκος Γκάτσος, ο Μάνος Λοΐζος.

Το αποψινό αποτέλεσμα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο Μάρη Αποστόλη, αρχιμουσικό και ψυχή της μπάντας τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον από το 2007 η μπάντα έχει την τύχη να έχει κοντά της τη Labarche Alice, μία έμπειρη Γαλλίδα μουσικό η οποία διδάσκει, συμμετέχει στις ενορχηστρώσεις και διευθύνει τη μπάντα. Η μπάντα για το μέλλον περιμένει πολλά από την Εβελίνα Χαρκοφτάκη, μια πολλά υποσχόμενη Συριανή επαγγελματία μουσικό. Σήμερα η Εβελίνα διδάσκει και διευθύνει τη μπάντα με επιτυχία.

Τη συναυλία παρακολούθησαν, μαζί με πλήθος κόσμου, ο νομάρχης Κυκλάδων Δ. Μπάιλας, ο αντινομάρχης κ. Γ. Ν. Παπαμανώλης, ο Ν. Αλμπανόπουλος πρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ερμούπολης, ο Α. Μαρκουλής αντιπρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου, ο Ι. Καφούρος αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης Κοινωφελούς Έργου Ερμούπολης, τα μέλη της διοικούσας επιτροπής της Δημοτικής Μουσικής δημοτικοί σύμβουλοι Ι. Πιταούλης και Γ. Ι. Παπαμανώλης, η κα Άννα Βαφία πρώην πρόεδρος της Δημοτικής Μουσικής.

Την εκδήλωση κάλυψε τηλεοπτικά ο Μπ. Κουλούρας για την ΑΙΓΑΙΟ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ.

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση